Restartování určitých routerů

Dostáváme zprávy od zákazníků, kteří mají problémy s restartováním směrovačů. Tento problém souvisí s chybami zabezpečení, které byly nahlášeny a opraveny začátkem roku 2024. DrayTek potvrzuje, že routery po aktualizaci firmwaru již nemají žádné problémy. Pokud existují nějaké směrovače, které mají momentální problémy, postupujte podle následujících kroků:

  1. Aktualizujte směrovač Vigor na nejnovější verzi firmwaru.
    • zálohujte konfiguraci (Údržba systému > Záloha konfigurace)
    • použijte soubor „.ALL“ k aktualizaci, abyste zachovali nastavení
    • při inovaci ze starší verze si prohlédněte instrukce k vydání, kde najdete konkrétní pokyny.
  1. Zakažte vzdálenou správu SSL VPN a HTTPS na portu 443. Pokud je povolen externí přístup:
    • použijte seznam řízení přístupu (ACL)
    • v případě starých směrovačů zakažte externí přístup (HTTPS/HTTP) a SSL VPN
    • poznámka: ACL se nevztahuje na SSL VPN (Port 443), proto dočasně vypněte SSL VPN, dokud se neudělá aktualizace.
  1. Pokud není možné provést aktualizaci kvůli restartům, před aktualizací odpojte kabel WAN.
  2. U starších modelů, kde není k dispozici aktualizace firmwaru, vypněte služby SSL VPN/WAN Management a/nebo doporučte výměnu směrovače.

Níže je uveden přehled opravených verzí firmwaru:

Serie Vanaf firmware versie
Vigor165 4.2.7
Vigor166 4.2.7
Vigor2620 LTE 3.9.8.9
VigorLTE 200n 3.9.8.9
Vigor2133 3.9.9
Vigor2135 4.4.5.1
Vigor2762 3.9.9
Vigor2765 4.4.5.1
Vigor2766 4.4.5.1
Vigor2832 3.9.9
Vigor2860/2860 LTE 3.9.8
Vigor2862/2862 LTE 3.9.9.5
Vigor2865/2865 LTE / 2865L-5G 4.4.5.3
Vigor2866/2866 LTE 4.4.5.3
Vigor2925/2925 LTE 3.9.8
Vigor2926/2926 LTE 3.9.9.5
Vigor2927/2927 LTE / 2927L-5G 4.4.5.3
Vigor2962 4.3.2.8 / 4.4.3.1
Vigor3910 4.3.2.8 / 4.4.3.1
Vigor3912 4.3.6.1